جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۹
کد خبر: ۹۴۲۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
در برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰

خانواده شهید سید جعفر موسوی تجلیل شدند

رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری در برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ با خانواده شهید دوران دفاع مقدس سید جعفر موسوی دیدار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ روز سه‌شنبه هفتم شهریور ماه به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت در منزل شهید سید جعفر موسوی صورت گرفت و محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ با خانواده این شهید دیدار و از ایشان تجلیل کرد.

مادر شهید موسوی گفت: سید جعفر که از سلاله سادات است، دومین فرزند پسر در خانواده ما بود و دو برادر و سه خواهر دارد. ۱۵ ساله بود که برای ادای دین و تکلیف به انقلاب و امام (ره) به عنوان نیروی بسیجی از مسجد باب‌الحوائج به جبهه رفت و در عملیات خیبر شرکت کرد. پس از اینکه به شدت از ناحیه کتف مجروح شد به تهران اعزام شد و با فاصله اندکی دو مرتبه به جبهه رفت. یک سال بعد با اینکه موج انفجار او را مجروح کرده بود این بار از ناحیه سر زخمی شد و در سال‌های پایانی جنگ، زمانی که قطعنامه ۵۹۸ امضا شده بود گریه می‌کرد که چرا شهید نشده و می‌گفت من لیاقت شهادت نداشتم.

سید علی موسوی برادر شهید نیز عنوان کرد: خرداد سال ۱۳۶۷ زمانی که منافقین قصد حمله به مناطق غربی کشور را داشتند برادرم دیگر تهران نمی‌ماند و از منطقه دوکوهه توسط هلی برد نیروهای پیاده به اسلام‌آباد غرب اعزام می‌شد و با انجام نبردی سخت و نزدیک زمانی که تک‌تک نیروهای گردان که فقط پنج نفر از آنان باقی مانده بود، قصد جابه‌جا شدن بین تپه‌ها را داشتند.

گلوله‌ای به پهلوی سید جعفر اصابت کرد و این گونه از دوستانش شنیدیم که منافقان یک‌یک بچه‌ها را شکنجه داده بودند و نهایتاً تیر خلاص می‌زدند. پیکر مطهر شهید سید جعفر موسوی بعد از سه روز که در هوای باز آن منطقه مانده بود به تهران منتقل شد و در پنجم مرداد ماه ۱۳۶۷ در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد و درست یک روز بعد از شهادت سید جعفر، فرزند پسر عموی پدرم نیز در حوالی منطقه پاسگاه زید شلمچه به درجه شهادت رسید.

گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده شهدا، مطابق فرموده مقام معظم رهبری به «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه هفتگی «ستارگان پرفروغ» است که سه‌شنبه‌ها به همراه اهدای قاب عقیق منقوش به بسم‌الله، لوح سپاس و نشان برنامه «ستارگان پرفروغ» و گرفتن عکس یادگاری  به همت خانه موزه شهیدان اقبالی در منطقه ۱۰ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون برنامه‌های این مرکز می‌توانند به نشانی بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۶۶۶۹۱۵۴۶  تماس بگیرند.


نظر شما